Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
KOMPLEXNÍ ANALÝZA OBVYKLÉ DOBY POZOROVÁNÍ JEDOUCÍHO VOZIDLA A OKOLNÍCH PODMÍNEK PRO VYHODNOCENÍ DOPRAVNÍ SITUACE
Sedlák, Robert ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V disertační práci jsou odvozeny teoretické vztahy pro výpočet minimální rozpoznatelné změny polohy objektu pozorovatelem. K posouzení vhodnosti přístupu této teorie byly provedeny testy na zkušebním polygonu. Testy potvrdily teoretický výklad u tří z pěti zkušebních osob. V případě čelního pozorování byly ve větších vzdálenostech i delší časy fixace, u bočního pozorování byly časy pozorování v krátkých a větších vzdálenostech bez významných odlišností. Dále byly provedeny testy v křižovatkách městského provozu v denní a noční době. Statistickým vyhodnocením bylo zjištěno, že pokud ke křižovatce nepřijíždělo žádné vozidlo, byl medián doby pozorování této situace 0,4 s (noc) a 0,56 s (den), pokud ke křižovatce přijíždělo vozidlo, byl medián doby pozorování vozidla 0,74 s (noc) a 1,06 s (den), medián kontrolního pohledu byl shodně 0,12 s pro den i noc. Dále byla statisticky vyhodnocena motorika otáčení hlavy řidiče při rozhlížení se v křižovatce. Medián časového intervalu natočení hlavy z přímého směru doleva, z přímého směru doprava a naopak byl 0,36 s, medián časového úseku natočení hlavy zleva doprava a naopak byl 0,56 s.
Obvyklá doba pozorování prvků dopravního značení řidičem
Tlačbabová, Jana ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obvyklou dobou pozorování prvků dopravního značení řidičem. V první části je provedena literární rešerše, je zde popsáno měřící zařízení eyetracker, které slouží k zaznamenávání pohybu oka. Dále jsou zde uvedeny druhy eyetrackeru, které se v současné době využívají. Je zde popsáno dopravní značení od roku 1961 až do roku 2009. Druhá část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek, které byly provedeny v rámci této diplomové práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění obvyklé doby pozorování dopravního značení jednotlivých řidičů a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.
KOMPLEXNÍ ANALÝZA OBVYKLÉ DOBY POZOROVÁNÍ JEDOUCÍHO VOZIDLA A OKOLNÍCH PODMÍNEK PRO VYHODNOCENÍ DOPRAVNÍ SITUACE
Sedlák, Robert ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V disertační práci jsou odvozeny teoretické vztahy pro výpočet minimální rozpoznatelné změny polohy objektu pozorovatelem. K posouzení vhodnosti přístupu této teorie byly provedeny testy na zkušebním polygonu. Testy potvrdily teoretický výklad u tří z pěti zkušebních osob. V případě čelního pozorování byly ve větších vzdálenostech i delší časy fixace, u bočního pozorování byly časy pozorování v krátkých a větších vzdálenostech bez významných odlišností. Dále byly provedeny testy v křižovatkách městského provozu v denní a noční době. Statistickým vyhodnocením bylo zjištěno, že pokud ke křižovatce nepřijíždělo žádné vozidlo, byl medián doby pozorování této situace 0,4 s (noc) a 0,56 s (den), pokud ke křižovatce přijíždělo vozidlo, byl medián doby pozorování vozidla 0,74 s (noc) a 1,06 s (den), medián kontrolního pohledu byl shodně 0,12 s pro den i noc. Dále byla statisticky vyhodnocena motorika otáčení hlavy řidiče při rozhlížení se v křižovatce. Medián časového intervalu natočení hlavy z přímého směru doleva, z přímého směru doprava a naopak byl 0,36 s, medián časového úseku natočení hlavy zleva doprava a naopak byl 0,56 s.
Obvyklá doba pozorování prvků dopravního značení řidičem
Tlačbabová, Jana ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obvyklou dobou pozorování prvků dopravního značení řidičem. V první části je provedena literární rešerše, je zde popsáno měřící zařízení eyetracker, které slouží k zaznamenávání pohybu oka. Dále jsou zde uvedeny druhy eyetrackeru, které se v současné době využívají. Je zde popsáno dopravní značení od roku 1961 až do roku 2009. Druhá část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek, které byly provedeny v rámci této diplomové práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění obvyklé doby pozorování dopravního značení jednotlivých řidičů a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.